ביטוח רכבי יוקרה

ביטוח רכבי יוקרה הקרוי גם ביטוח לרכבים בייבוא אישי הוא סוג של ביטוח בו חובה להיעזר בסוכן ביטוח שימצא עבור המבוטח את הפוליסה המשתלמת ביותר. הליך רכישת פוליסת ביטוח רכבי יוקרה הוא ארוך ושונה לחלוטין מביטוח רכב רגיל.
 
כדי לבטח רכב בביטוח רכבי יוקרה יש להוציא רישיון רכב מיוחד ממשרד הרישוי וטופס שחרור הרכב ממכס. לאחר מכן- היות ולרכב קביעת שווי שונה ממדינה למדינה יש להמציא אישור שמאי רכב הקובע את שוויו של הרכב בישראל. על פי קביעות אלה מסופק קוד דגם רכב שיקבע את פרמיית הביטוח.  ככל שהרכב ייחשב יקר ונדיר יותר, חברת הביטוח תראה בו מסוכן יותר מבחינתה ותעלה את הפרמיה. 
 
ביטוח רכבי יוקרה הוא תחום ביטוח מאוד מיוחד, לא הרבה סוכני ביטוח מעדיפים לעסוק בו בשל התהליך הארוך הנדרש לרכישת פוליסת ביטוח ייחודית לרכבים אלה. כמו כן, יש לזכור כי חברות ביטוח דורשות מיגונים יוצאים מהרגיל עבור ביטוח רכב יוקרה קושי נוסף המוערם על המבוטח לרכישת הפוליסה לרכב. 
מה שכן זהה לביטוח רכב סטנדרטי רגיל, הוא ביטוח צד  ג' וביטוח חובה שיש לרכוש בנוסף לפוליסה המקיפה לרכב. 
 
עלות רכב יוקרה היא גבוהה מאוד ולכן רבים מהרוכשים רכבי יוקרה לא מעזים לנסוע ברכב ללא פוליסת ביטוח מקיף אשר תפצה אותם מבחינה כספית בגעת גרימת נזק לרכב הנדיר. 
 

ביטוח רכבי יוקרה נקודות שחשוב לדעת

  • חברות הביטוח מאוד מקפידות על קבלת מבוטחים בעלי עבר נקי מתאונות. 
  • בקרות מקרה הביטוח חברות הביטוח ידרשו להוכיח על הנוהג ברכב. אם הרכב יועבר לנהג שאינו בפוליסה, ייחשב המקרה לחסר כיסוי ביטוחי. הנהג המוזכר בפוליסה הוא הרשאי היחידי לנהוג באוטו. 
  • חלקי חילוף לרכב – באם חברת הביטוח תמצא שעלות חלקי חילוף לרכב המסויים יידרשו הטסת חלקים מחו"ל , או שהיא תעלה את הפרמיה בצורה מאוד משמעותית או שהיא תסרב לבטח את הרכב בכלל. 

ביטוח רכבי יוקרה, עבודה נטו של סוכני ביטוח שיודעים לכוון לחברות הביטוח שמבטחות דגמים ספציפיים.